« ENTREZ DANS LE MONDE DE WHITIES »

Un concentré d’énergie, électrique, déjanté et coloré qui bouscule les codes !

Né un jour de pleine lune à midi pile, le vendredi 13 octobre 1989 à Colmar (68), WHITIES, de son vrai nom Xavier Da Conceicao, est un Auteur/Compositeur/Interprète qui flirte entre la POP, l’ÉLECTRO et le FUNK dans un univers acidulé, sucré et un brin décalé !

C’est en 2011 après son arrivée à Lille qu’il crée son pseudonyme, qui joue sur la référence à la couleur blanche (la neige) et le « ies » de sixties et de seventies mais aussi avec sa manie de se balader toujours en slip dès qu’il en a l’occasion. Déjà tout un programme !

WHITIES a su développer un style et une énergie qui lui sont propres, et c’est sur scène qu’il se forge à travers de multiples concerts dans toute la France et en Europe.

Il raconte “la folie belle” de la vie, et le coté parfois fébrile de celle-ci, les humeurs planantes et changeantes de nos jours à travers la fraicheur d’une pop-électro aux antipodes de ce que l’on a l’habitude d’entendre, fédèrent l’amour et la liberté d’être qui l’on est.

Défini comme un « Ovni » avec sa signature vocale et son look, WHITIES se veut moderne pour un public de 7 à 77 ans.

BIIMM !! ?

« STEP INTO THE WORLD OF WHITIES »

Where a crazy, colourful mixture of energy and electricity collide and all the rules are broken!

Born on a full moon day at noon on Friday, October 13, 1989 in Colmar (68), WHITIES, whose real name is Xavier Da Conceicao, is a Songwriter/Composer/Singer who flirts between POP, ELECTRO and FUNK in a tart, sweet and slightly offbeat universe!.

It is after his arrival in 2011 in Lille that he creates his nickname, which plays on the reference to the color white (snow) and the « ies » of the sixties and seventies but also on his mania to always walk around in his underwear whenever he has the opportunity. It says it all!

WHITIES managed to develop a style and energy all of his own, and then carve out a name for himself thanks to a number of concerts given all over France and across Europe.

He tells « the beautiful madness » of life and the sometimes febrile side of it, and also the hovering and changing moods of our days through the freshness of an electro-pop which is at the antipodes of what we are used to hear, and which federate love and freedom to be who we are.

With his signature vocals and look being likened to a « UFO », WHITIES is a modern artist for anyone aged 7 to 77.

BIIMM !! ?

les débuts

Il se dirige dès le plus jeune âge vers la musique, il reçoit son premier micro à l’âge de 3 ans sur lequel il fait des imitations de Jordy et est bercé par sa maman avec les hits de Michel Sardou et Freddy Mercury !

Ses premiers pas sur scène se font dès l’école primaire où il prend déjà spontanément les rênes d’un spectacle de son école qu’il gère de A à Z embarquant des élèves à ses cotés et créant une version junior de la comédie musicale « Roméo & Juliette » ou il interprète, évidemment, le rôle de Roméo.

A 10 ans, il intègre l’école de musique municipale où il y apprend le solfège et dans un premier temps la batterie jusqu’à l’âge de 16 ans. En parallèle Il est repéré par le chef d’orchestre, non seulement pour intégrer l’harmonie municipale en tant que Batteur mais très vite, grâce à sa voix singulière et si particulière. On lui propose alors de tenir le premier rôle dans une comédie musicale, à 11 ans ce sera ses premiers pas sur scène en tant que chanteur et acteur !

A son arrivée au collège sa professeur de musique repère dès les premières heures de cours le potentiel de sa voix et lui demande d’intégrer la chorale mais aussi et surtout l’atelier chanson dans le but de préparer un spectacle de fin d’année, ce qu’il accepte… et il y restera finalement jusqu’à la fin de sa 3e ! Ces expériences scéniques sont alors une vraie révélation pour lui, la scène, le chant, la musique… C’est ça qu’il veut faire de sa vie !

THE BEGINNINGS

He was immersed in music at a very early age and was given his first mic aged 3 which he used for his Jordy impressions, his mother would also lull him to sleep singing the hits of Michel Sardou and Freddy Mercury !

His first on-stage experience was at primary school where he spontaneously took charge of a school performance, managing every aspect and involving his fellow pupils in the creation of a junior version of the play « Romeo & Juliet » in which he naturally played the role of Romeo.

Aged 10, he enrolled at the municipal music school where he would study music theory and first learn to play the drums until the age of 16. At the same time, he was selected by his conductor not only to join the municipal orchestra as a drummer, but very soon as a singer thanks to his singular and ever so distinctive voice.

He was then offered the lead part in a musical comedy, and at the age of 11 this would mark his first steps onto the stage as a singer and actor!

On arrival at secondary school, the potential of his voice immediately stood out to his music teacher who asked him to join the choir but also and most importantly a singing workshop in preparation for the end-of-year show, which he accepted… this involvement would continue until he was 15!

These on stage experiences were an absolute revelation to him, the stage, singing, music… He’d found his calling!

la recherche de soi

Lors de son adolescence il intègre un premier groupe où il peine à trouver sa place, il crée ensuite un duo acoustique guitare/voix avec une amie et ils vont parcourir les scènes alsaciennes durant 2 ans.

Mais très vite il a le sentiment que son histoire doit s’écrire ailleurs et décide de tout quitter en septembre 2009 pour s’installer à Lille, lieu stratégique entre Paris, Londres et Bruxelles.

Il entame une série de concerts et tremplins musicaux dans divers bars et restaurants de la région avec la ferme intention d’intégrer une école de musique professionnelle.

SEARCHING FOR HIMSELF

During his teenage years he barely managed to find his place in the first group he joined, he then created an acoustic guitar/ vocal duo with a friend which would appear on stages throughout Alsace over the next 2 years.

But it wasn’t long before he felt his path lay elsewhere and he decided to drop everything in September 2009 to move to Lille, a strategic location between Paris, London and Brussels.

He set about performing a series of concerts and making a name for himself throughout the bars and restaurants of the region with the firm intention of enrolling at a professional music school.

un univers, un nom et bien plus…

En 2012 WHITIES décide de se mettre à la recherche de musiciens : Un batteur, un bassiste et deux guitaristes avec qui il fait quelques scènes dont l’Alhambra à Paris et le Théâtre Sébastopol à Lille avec ses bretelles lumineuses et son look fou, qui ont fait l’unanimité dès les premières dates de concerts avec, à chaque fois, un public en folie.

Il entre en studio au printemps 2013 pour enregistrer un premier EP éponyme « WHITIES » de 6 titres qui sort en septembre 2013, porté par les singles « Magnitude 10 » et « Mademoiselle aux talons noirs ».

Fort de son succès avec son stylisme, il développe un univers visuel fort basé sur la LED, une séance photo et deux premiers clips sont tournés afin d’assurer la promotion de ce premier EP.

Bingo, après plusieurs semaines de démarchage, l’univers visuel et musical de ce premier EP attire l’attention de la marques de prêt à porter BizzBee (HappyChic) et Auchan qui décide de lancer en partenariat avec lui.

Une première tournée promo de showcases est donc lancée dans les magasins des deux enseignes sur plusieurs semaines jusqu’à la fin 2013 et des concerts où il retranscrit son univers visuel avec un décor de scène travaillé dans le détail. Tous les EP sont vendus lors de cette tournée promo.

La sortie de ce premier opus est également soutenue par la radio NRJ LILLE qui diffuse le single « Mademoiselle aux talons noirs ».

WHITIES intègre en septembre 2013 pour un an, une école de musique professionnelle, et se lance corps et âme dans la musique 7 jours/7 24h/24, le début d’un rêve de gosse.

Début décembre 2013 sort le clip très psychédélique du titre « Insomniac », clin d’oeil à l’univers d’Alfred Hitchcock entre autres, qui affole les compteurs de vues dès les premières heures sur Youtube.

A WHOLE WORLD, A NAME AND MUCH MORE…

In 2012 WHITIES decided to start looking for other musicians: A drummer, a bassist and two guitarists who he performed with a few times including once at the Alhambra in Paris and the Théâtre Sébastopol in Lille decked out in his luminescent overalls and his quirky look, which were a feature of all his first concerts, as was the crowd’s rapturous response.

He stepped into the studio in Spring 2013 to record his first eponymous EP « WHITIES » which came out in September 2013 and was made up of 6 tracks including the singles « Magnitude 10 » and « Mademoiselle aux talons noirs ».

On the back of this success and armed with his new style, he developed an LED-inspired visual aesthetic followed by a photo shoot and the filming of two videos used to promote this first EP.

Bingo! After several weeks of promotion, the visual and musical world of this first EP caught the attention of the ready-to-wear brands BizzBee (HappyChic) and Auchan who decided to launch a partnership with him.

The first promotional showcase tour was then set up in the shops of these two companies over the course of several weeks running up to the end of 2013 as well as concerts where he depicted this visual world through the detail of the stage design. All of the EPs sold out during this promotional tour.

This first release was also supported by the radio station NRJ LILLE which promoted the single « Mademoiselle aux talons noirs ».

In September 2013, WHITIES enrolled at a professional music school for 1 year and truly threw himself into his music 24/7, his childhood dream was starting to unfold.

The beginning of December 2013 saw the release of the absolutely psychedelic track « Insomniac », offering a glimpse into the world of Alfred Hitchcock among others, which took the view counters by surprise during the first few hours following its release on Youtube.

2014 : naissance d’une « folie »

En parallèle de la tournée promo du premier EP et de son entrée dans l’école de musique, WHITIES recrute un claviériste, une évidence au vu de la direction qu’il veut prendre.

Un nouvel univers visuel plus coloré, plus frais voit le jour et le choix de ne chanter qu’en Français est une évidence.

Une séance photo et une captation live est réalisée afin d’assurer la promo de cette future tournée.

Fin Janvier, c’est l’heure de la première date du TOUR 2014 qui débute dans la ville de Romorantin (41).

Début mars sort le clip du single « En immersion », qui fait l’unanimité dès les premières heures !

Le single est lui aussi soutenu par les radios NRJ LILLE, mais également France Bleu, RPL etc…

En février, le chanteur remporte la première place régionale du concours Vocal Tour avec la reprise « Grace Kelly » de Mika.

En mars 2014, c’est toujours avec la reprise de « Grace Kelly » que WHITIES voit sa première diffusion sur la chaîne W9 dans l’émission Hit Talent.

La tournée 2014 bat son plein et attire de plus en plus de nouveaux fans créant une vraie « fan base » qui s’autoproclame « Team Whities » et crée même un fan-club ! Le presse locale lui consacre bon nombre d’articles lors de ses passages.

En mai 2014, le chanteur dévoile une reprise live acoustic du titre « Adieu » de Coeur de Pirate, portée par des images enregistrées en studio, et des vidéos de la tournée.

La tournée fait escale en Pologne en juin 2014 où un immense accueil est fait à WHITIES et son équipe.

WHITIES repart également avec le premier prix Edith Piaf du festival de la chanson Française de Pologne à Cracovie, avec les titres « Mademoiselle aux talons noirs », « En immersion » et le fameux « Grace Kelly » !

Les spectateurs présent ce soir là, le compare à Freddy Mercury en version Française !

C’est pendant cette mini tournée en Pologne que WHITIES apprend sa sélection sur plus de 17000 candidats pour la nouvelle émission de la rentrée sur M6, Rising Star.

Juillet et Août 2014 se passe non stop sur les routes pour WHITIES et son équipe, avec plus de 50 dates à travers toute la France.

Fin août, l’heure est venue de clôturer le TOUR 2014 et ce n’est pas sans émotion, mais dès le lendemain, une nouvelle page s’ouvre en TV, avec l’enregistrement de la dernière étape de Rising Star devant le jury composé de Cathy Guetta, Morgan Serrano, Cali et David Hallyday avant le prime en direct en octobre devant plus de 3 millions de téléspectateurs où le chanteur présente le titre « Grace Kelly » qu’il lui avait valu sa pré-sélection aux étapes précédentes de l’émission.

La presse s’empare de son passage avec des articles dans Le Parisien, 20 minutes, Métro, La voix du nord, L’Alsace etc…

En parallèle de l’émission, le chanteur qui avait pris les devants en démarchant des partenaires, lance une tournée de showcase promo appelée BABY TOUR dans les Furets du nord et les magasins Auchan jusqu’à la fin de l’année.

2014 aura définitivement été l’année de la scène pour WHITIES et son équipe avec pas moins de 150 dates de concerts qui lui auront permis de montrer son univers et forger une très grande expérience.

2014: BIRTH OF A « MANIA »

Alongside the promotional tour for his first EP and his enrolment at musical school, WHITIES recruited a keyboard player, a clear indication of the direction he wished to take.

A new, more colourful and fresher visual world came into being and the choice to only sing in French was the evidence. A photo shoot and a live recording were arranged for the promotion of this future tour.

At the end of January came the first date of TOUR 2014 which began in the city of Romorantin (41).

The beginning of March brought his single « En immersion », which was met with unanimous approval on release !

The single was also supported by the radio stations NRJ LILLE, and also France Bleu, RPL etc…

In February, the singer won first place in the regional competition Vocal Tour with a rendition of « Grace Kelly » by Mika.

In March 2014, again with a performance of « Grace Kelly » WHITIES gained his first TV airtime on channel W9 as part of the show Hit Talent.

The 2014 tour was a great success and drew in ever more new fans creating a true « fan base » which dubbed itself « Team Whities » and even created its own fan club! Wherever he was, he received a large amount of attention in the local press.

In May 2014, the singer unveiled a live acoustic cover of the song « Adieu » by Coeur de Pirate, carried by images recorded in the studio, and videos of the tour.

The tour stopped off in Poland in June 2014 and WHITIES and his team were met with a huge welcome.

WHITIES was also awarded the first Edith Piaf award at Krakow’s French music festival in Poland, for the tracks « Mademoiselle aux talons noirs », « En immersion » and the renowned « Grace Kelly » !

Members of the audience that evening even likened him to a French Freddy Mercury !

It was during this mini-tour of Poland that WHITIES found out that he had been selected from over 17,000 candidates for the new M6 TV show Rising Star.

July and August passed in a blur of touring for WHITIES and his team, with over 50 dates throughout the whole of France.

The end of August also marked an emotional end to TOUR 2014, but the very next day a new chapter began on TV with the recording of the final stage of Rising Star before a panel made up by Cathy Guetta, Morgan Serrano, Cali and David Hallyday with the final taking place in October in front of over 3 million TV viewers and where the singer performed the track « Grace Kelly » with which he’d secured pre-selection in the show’s previous rounds.

The press celebrated his appearance with articles in Le Parisien, 20 minutes, Métro, La Voix du nord, L’Alsace etc…

Alongside the TV show, the singer who had made the first moves in approaching partners, launched a promotional showcase tour named BABY TOUR in the Furets du nord and Auchan shops which ran until the end of the year.

2014 was to be the definitive breakthrough year for WHITIES and his team with no fewer than 150 concert dates enabling him to introduce us to his world and amass a wealth of experience.

l’aventure « 2.1 »

WHITIES entre en studio en novembre 2014 et pour une durée de 6 mois pour l’enregistrement de son premier album « WHITIES 2.1 » qui paraît le 11 mai 2015 soutenu par NRJ, France Bleu et beaucoup d’autres médias nationaux. L’album est porté par le très décalé single « J’aime quand t’as bu » qui entre directement numéro 2 sur le classement Yacast et une version 2015 du single « Mademoiselle aux talons noirs ».

L’album est salué par les critiques, « Whities nous a fait grimper au septième ciel », « Whities et ses douze nuances de rose (bonbon s’il vous plaît) » », « Les sons colorés de Whities », « Le public conquis par Whities » titrent certains d’entre eux et les médias prédisent une belle et grande carrière, grâce à ce côté « nouveau », précurseur et « ce vent frais donné à la chanson Pop Française qui fait du bien ».

Une nouvelle tournée nationale auto-produite, le 2.1 TOUR, est lancée en mai 2015, et démarre dans les Alpes avec toujours un public au rdv.

Courant de l’été 2015, WHITIES entre en studio pour l’enregistrement du titre « Amnésia (French Version) », une adaptation en français du titre du de 5 seconds of summer qui sort début juillet avec un clip séquence.

Au printemps 2016, WHITIES clos le chapitre « 2.1 » avec la réalisation d’un clip/ court métrage du titre « Lalala la vie en rose (Broken Tube Remix) » dans une version remixée par le duo Broken Tube.

Le clip faisant référence à l’univers de Tim Burton est très remarqué et salué par les critiques, WHITIES confirme ainsi son goût cinématographique.

En 2017, il fait un passage remarqué sur M6 dans l’émission Nouvelle Star où il est le coup de coeur de Coeur de Pirate dont il reprend le titre « Adieu » ! Quelques jours plus tard, il dévoile une adaptation live acoustic en Français du titre « In the name of love » de Martin Garrix & Bebe Rexha, avec un clip tourné aux abords de la Tour Eiffel.

ADVENTURE « 2.1 »

WHITIES returned to the studio in November 2014 for a period of 6 months to record his first album « WHITIES 2.1 » which was released on 11 May 2015 With the support of NRJ, France Bleu and many other national media outlets. The album included the standout single « J’aime quand t’as bu » which went straight into the Yacast charts at number 2 and a 2015 version of the single « Mademoiselle aux talons noirs ».

The album received a very warm response from the critics, “Whities takes us to seventh heaven”, « Whities and his twelve shades of pink (more sweets please) », “The colourful sounds of Whities”, “Whities conquers his audience” were just some of the headlines as the media predicted a long a successful career, thanks to this “new” side, this future sound “a breath of fresh air for French Pop which will do it the world of good”.

A new national, self-produced tour, the 2.1 TOUR, was launched in May 2015 and got underway in the Alps in front of an expectant audience.

During summer 2015, WHITIES entered the studio to record « Amnesia (French Version) », a French adaptation of 5 seconds of summer’s song which was released in early July with a clip sequence.

In spring 2016, WHITIES closes the chapter « 2.1 » with the making of a clip/short film of the track « Lalala la vie en rose (Broken Tube Remix) » in a version remixed by the duo Broken Tube. The clip referring to the world of Tim Burton is very noticed and acclaimed by critics, WHITIES thus confirms his love for cinema.

In 2017, he made a remarkable appearance on M6 in the show Nouvelle Star where he was the favorite of Coeur de Pirate, and where he covered the song « Adieu » ! A few days later, he unveiled a live acoustic adaptation in French of the title « In the name of love » by Martin Garrix & Bebe Rexha, with a clip shot near the Eiffel Tower.

nouveau départ : « My name is Whities »

Il est temps pour WHITIES de voir plus loin, plus haut aussi, mais surtout différemment.

Il prend la décision radicale de stopper la scène durant quelques mois pour se consacrer au studio et à un nouvel album en formatant des titres forts pour les radios ;

WHITIES veut conquérir les ondes et il est prêt à tout pour y arriver.

Il décide de passer à la vitesse supérieure en montant une équipe solide pour ce nouveau projet avec des jeunes talents qu’il a rencontré sur la tournée de la chanteuse Louane et avec qui il entre en studio dès l’été 2016 pour l’enregistrement d’un premier single choisis parmi la cinquantaine de maquettes que WHITIES a écrit et composé durant ces derniers mois aux côtés de son claviériste.

Il va s’entourer également d’un grand auteur et il va passer la moitié de l’année 2017 et 2018 à travailler sur son nouvel EP qui portera le nom symbolique de « My name is Whities ».

En l’espace de 2 mois il tournera 2 clips, coup sur coup, « La folie Belle » et la reprise du titre « Ça plane pour moi » totalement revisité à l’occasion des 40 ans de la chanson.

Ajoutez à cela, en 2018 & 2019 WHITIES repart pour de nombreux concerts Whities Live, dont certains en 1ères parties de Jenifer dans les Zénith français et dans divers festivals.

Le 1er single « La folie belle (Radio Edit) » extrait de son EP est sorti le 10 mai 2019. Quelques jours plus tard, le 17 mai, le chanteur présente le clip de celui-ci, décalé et coloré à son image où il est représenté dans des personnalités multiples. Ce sera le premier extrait d’une série de courts métrages accompagnant les titres extrait de l’EP. Ce nouveau single plébiscité par le public et les médias, entrera dès sa sortie en playlist sur NRJ et de multiples radios en France et même à travers le monde. Le chanteur sera par ailleurs entre autres invité sur le plateau du NRJ Music Tour à Roubaix en juin 2019.

Le second single « Ça plane pour moi », est quant à lui sorti le 06 septembre 2019, accompagné d’un clip rempli de folie qui cumulera plusieurs centaines de milliers de vues en quelques jours. Le single sera programmé en playlist dans de multiples radios à travers le globe.

C’est le vendredi 13 septembre que WHITIES présente son nouvel EP « My name is Whities » composé de 7 titres dont deux versions club de « La folie belle » & « Ça plane pour moi » !

Le vendredi 13 mars 2020, WHITIES dévoile le single « Têtu », nouvel extrait de l’EP « My name is Whities », dans une version « Radio Edit », un coup de pied dans la fourmilière, à travers un titre fédérateur !

Alors que le single cumule déjà plusieurs milliers de streams, le chanteur lève le voile sur le clip le 23 avril 2020, et nous emmène une nouvelle fois dans sa tête, dans son univers si singulier, et plus précisément dans ses souvenirs à travers des images d’archives de son enfance ! On comprend alors qu’une fois assemblé dans le bon ordre: « Ça place pour moi », « La folie belle » et « Têtu » les trois clips/courts métrages forment une mini série, montrant encore une fois l’attachement qu’a WHITIES pour le 7ème art.

NEW DIRECTION : « My name is Whities »

It is time for WHITIES to look further, aim higher but also take on a new perspective.

He took the radical decision to stop performing for a few months in order to concentrate on studio work and a new album by producing radio edits of his songs; WHITIES is aiming to conquer the airwaves and is ready for whatever the future throws at him.

He decided to take things to the next level by putting together a solid team for this new project full of young, talented musicians who he met during the singer Louane’s tour and who he had been working with in the studio since summer 2016 to record the first single chosen from around fifty demos which WHITIES had written and composed over the preceding months with his keyboard player.

He would also team up with a major songwriter and spend half of 2017 and 2018 working on his new EP which was to carry the symbolic title “My name is Whities”, and a new album.

In the space of 2 months he filmed 2 clips, one after the other, « La folie Belle » and the cover « Ça plane pour moi » totally revisited for the 40th anniversary of the song.

Add to that, in 2018 & 2019 WHITIES came back for many Whities Live concerts, some of them as opening act for Jenifer in French Zenith and in various festivals.

The first single « La folie belle (Radio Edit) » from his EP, was released on May 10, 2019. Few days later, on may 17, the singer presents his clip, quirky and colorful, in which he is represented by multiple personalities. It will be the first extract from a series of short films with the tracks extracted from the EP. This new single, acclaimed by the public and the media, will enter in NRJ’s playlist and some other radios in France, and also, all around the world. Otherwise, the singer will be one of the special guests on the set of NRJ Music Tour in Roubaix, on June 2019.

The second single, « Ça plane pour moi », was released on September 06 2019, with a clip full of madness that will add up to several hundred thousand views in a few days.

The single will be scheduled on the paylists of multiple radios around the globe.

It’s on Friday September 13th that WHITIES presents his new EP « My name is Whities » composed of 7 tracks, including two club versions of « La folie belle » and « Ça plane pour moi »!

On Friday March 13th, 2020, WHITIES unveils the single « Têtu », a new extract from the EP « My name is Whities » in a « Radio Edit »version, an unifying title! While the single already accumulates several thousand streams, the singer will reveal the clip on April 23, 2020, and takes us once again in his mind, in his unique universe, and more precisely in his memories through pictures of his childhood! We understand then that once assembled in the right order: « Ça plane pour moi », « La folie Belle » and « Têtu » the three clips / short films form a mini serie, showing once again the attachment that has WHITIES for the 7th art.

FACE B : « I’m Whities »

Après la sortie de l’EP « My name is Whities » le chanteur enclenche la vitesse supérieur, en annonçant un second EP « I’m Whities » qu’il présente comme étant une face B du premier, avec des sonorités toujours très Pop, en gardant sa fraîcheur et sa lumière, mais avec un coté plus brut, et des titres plus à fleur de peau.

Le 21 juillet 2020, c’est avec un premier single « Halo (French Version) », une adaptation en Français du Hit de Beyoncé, que WHITIES présente la suite de son projet.

Une chanson particulière pour le chanteur, qu’il présente en hommage à un ami proche disparu brutalement à l’été 2019, la pochette de ce single a par ailleurs été crée par celui-ci.

Le clip, comme la chanson, ont été tous deux enregistrés en un plan séquence, et une seule prise studio, une volonté du chanteur de garder un coté plus que jamais sincère et sans filtre. Sobre, on y découvre WHITIES sous un autre angle, sans feu d’artifice, sans confetti et ballon coloré, force est de constater, qu’il faut oublier les cases une bonne fois pour toute, que la fraicheur peut rester intacte tout en laissant place à l’émotion.

En parallèle, il est contacté par le nouveau collectif de DJ’s / DJane / Producers Kodacolor afin de prêter sa voix pour un featuring aux sonorités électro du titre « L’amour à la plage » qui paraît le 10 juillet 2020.

BIIMM !! ?

FACE B : « I’m Whities »

After the release of the EP « My name is Whities » the singer sets in gear, announcing a second EP « I’m Whities » which he presents as being a B side of the first, with sounds always very Pop , keeping its freshness and light, but with a rougher side, and titles more on edge.

On July 21, 2020, with a first single « Halo (French Version) », an adaptation in French of Beyoncé’s Hit, WHITIES presents the rest of his project.

A special song for the singer, presented in tribute to a close friend who disappeared suddenly in the summer of 2019, the cover of this single was also created by him.

The clip, as the song, were both recorded in a sequence plan, and a single studio take, a desire of the singer to keep a side more than ever sincere and without filter. we discover WHITIES from another angle, without fireworks, without confetti and colored balloon, it is clear that we must forget the cases once and for all, that the freshness can remain intact while rendered make way for emotion.

In parallel, he’s contacted by the new collective of DJ’s / DJane / Producers KodaColor in order to lend his voice for a featuring with electronic sounds called « L’amour à la plage » which appears on July 10th 2020.

BIIMM !! ?

© Whities / Thomas Braut
© Whities / Thomas Braut

Disponible en version physique et digitale !
Inclus les titres #CaPlanePourMoi, #LaFolieBelle et #Têtu.

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DISCOGRAPHIE

Albums
2015 : Whities – 2.1

EP’s
2013 : Whities
2019 : My name is Whities

Singles
2013 : Magnitude 10
2013 : Mademoiselle aux talons noirs
2013 : Insomniac
2014 : En immersion
2014 : Échec & mat
2014 : Les Apparats
2015 : J’aime quand t’as bu
2015 : Mademoiselle aux talons noirs
2015 : Amnésia (French Version)
2016 : Lalala la vie en rose (Broken Tube Remix)
2016 : Lalala la vie en rose (Maxi Single)
2019 : La folie belle (Radio Edit)
2019 : Ça plane pour moi
2020 : Têtu (Radio Edit)
2020 : L’amour à la plage (Feat. Kodacolor)
2020 : Halo (French Version)

CONCERTS ET TOURNÉES

2012 : Whities en concert (France)
2013 : Whities en concert (France)
2014 : Tour 2014 (France, Pologne)
2014 : Baby Tour (France)
2015 : 2.1 Tour (France)
2016 : 2.1 Tour 16 (France)
2018 : Whities Live (France)
2019 : Whities Live (France / Première partie de Jenifer)

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Whities Barry © Whities / Mikimo Studio

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